Brăilago

Brăila, Go, restul se înţelege

RSS 2.0

Dragonul care varsă foc

Unul dintre cititorii acestui blog, entuziasmat de problemele și partidele comentate pe care le prezint, a decis să contribuie la această colecție cu o partidă personală în care apare un dragon care pare că suflă flăcări.

Deci se pare că seria mea de probleme are succes, sau poate doar m-a lăudat ca să se poată lăuda la rîndul său cu dragonul.

Partida a fost de la început în favoarea negrului, albul reușînd să rămînă clar în urmă încă de la mutarea douăzeci, la mutarea 50 fiind deja o partidă pierdută.

După cum se vede, Albul are doar două colțuri, valorînd cca douăzeci de puncte, plus două grupuri care plutesc în nesiguranță.

Cu M14, la mutarea cincizecișidoi, pare că a făcut un zid pe centru, dar după cum vom vedea, se va dovedi cam permeabil. Invazia din stînga e neinspirată, grupul trăiește, dar erodează tăria centrală.  Tăietura de la H15 fugărește un grup în colț, care la fel, trăiește în două puncte. Iar L15 e dureroasă rău. Zidul dispare. După ce jumătate abia a supraviețuit în stînga, același lucru pățește și pe dreapta. La mutarea o sută negrul are practic peste douăzecișicinci de puncte în plus. Tot ce are de făcut este să le păstreze.

Cu mutarea 100, albul atacă două pietre pentru a pătrunde în centrul care din influență alba a devenit pe nebănuite teritoriu negru. Negrul le putea ceda și apăra o parte din acest teritoriu și era confortabil în față. Dar își apără cele două pietre și se pornește un mic semeai. Albul se scurge în centru, dar revine să se lege la L13, moment în care negrul gafează iar. cu K14 capturează trei pietre cînd putea bloca la L10 și păstra restul de teritoriu.

După o serie de tăieturi apare o situație interesantă, albul ar putea prinde un grup de șase pietre, dar mai are nevoie de o libertate. Nu va reuși dar construind acea libertate va ajuta viitoarea luptă. Aici, grupul viu, scăpat în dreapta sus în combinație cu pietrele tăietoare par un dragon care suflă foc, mai precis trei piese negre. Oricum, nu e chiar dragon, pentru că ar trebui să fie muribund, dar aici e un grup viu.

Cu O10 negrul cedează patru dintre cele șase piese, dar trebuie să și apere, și albul încearcă disperat să creeze ceva cu N4. Continuă pe aceeași idee cu J4 K4  și L4, și finalizează tăind la L6. Dragonul prinde contur. Negrul sigur pe sine, cedează o piatră la M6 și dragonul alb crește. Dar din nefericire, pietrele tăietoare sînt slabe. Pietrele negre nu pot fi prinse. Au o libertate prea mult.

Albul disperat se scurge prin tot teritoriul negru, dragonul se zvîrcolește și în fine cu P6 amenință că se leagă capturînd două pietre. Negrul putea lega lejer, dar cu O7 albul amenința să facă doi ochi, sau suficiente libertăți pentru a visa să prindă grupul de pe latură. Vis de neîndeplinit, acel grup putînd scăpa cu un ko. Dar negrul se ferește de kouri, ia ochiul cu O7, și dragonul fericit înșfacă cele două pietre. Negrul le putea ceda adăugînd încă una pentru a tăia capul dragonului. Capul scăpa în colț dar restul dragonului era suficient pentru negru.  Încrezător negrul prelungește și iar avem trei piese negre ce par flăcări scuipate de un dragon alb. Dar R7 prinde piesele negre în timp ce face libertăți care anulează tăietura. Negrul mizează pe cele trei piese albe din colț, care par că pot fi prinse.

Și aici apare și problema. Ce credeți? Pot fi prinse cele trei pietre albe, fiind astfel ucis și dragonul?

Negrul este la mutare, dar albul mai are o piatră la R7.

 

Categories: Probleme Tags:

Costel


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Arhive