Brăilago

Brăila, Go, restul se înţelege

RSS 2.0

Spirală dublă (Double Helix).

AndromedaSezon 1, Episod 5

Iată că după o perioadă lungă de aşteptare apare un nou articol în seria Goul în cărţi şi filme.

Bucurie mare, am descoperit personal că acest episod din Andromeda conţine secvenţe despre Go, şi m-am şi grăbit să îl adaug în lista de la Sensei’s.

Detaliile oferite despre Go sînt foarte puţine, şi anume numele, şi imagini ale jocului. Nu se spune nimic despre reguli sau alte informaţii, contextul în care este prezentat Goul fiind ideea de a cîştiga.

Cei doi competitori sînt, Dylan, căpitanul Andromedei şi Rhade, secundul şi prietenul lui.

Goul apare în episod la minutul 26, şi secvenţa se termină trei minute mai tîrziu, dar jocul este un element secundar, acţiunea fiind alta, legătura dintre cele planuri fiind ideea de a cîştiga.

-Eşti la mutare căpitane, atenţie, mai am zece mutări şi cîştig.

-Chiar trebuie să spui asta? Este incredibil de agasant.

-Am considerat doar că meriţi o atenţionare onestă.
-Uh-huh. Mai am zece mutări şi cîştig. Sînt trei ani de cînd jucăm Go. De ce încă tratezi victoria ca fiind  o chestie de viaţă şi moarte?
-Pentru că este.
– Pentru un  Nietzschean, un joc nu este niciodată doar un joc.
-Eşti la mutare
-Unde este piesa mea de la 5D4?
-Nu aveai nici o piesă acolo.
-Ba am avut… doar dacă nu ai trişat.
-Ce vrei să insinuezi?
Dillan îi prinde mîna lui Rhade, care demascat, o deschide, şi se vede piatra palmată.
-Trişezi doar dacă eşti prins.
-Jucăm jocul ăsta de trei ani. Ai trişat întotdeauna?
-Tu nu?
-De ce aş trişa ?
-Din acelaşi motiv ca şi mine, pentru a cîştiga.
Moralitatea în acest film este cea a junglei, dar pe noi ne interesează doar detaliile despre Go.  Se menţionează Go în dialog, se joacă cu piese albe şi negre, piesele se plasează pe intersecţii, dar asemănarea se opreşte aici.
Formaţiile de piese nu prea seamănă cu Goul, poate mai mult cu gomoku. În plus după cum se vede, nu este o tablă ci sînt trei, doar 11X11.
Se mai şi vede că este un singur bol în care se ţin piesele împreună.
Ce am mai observat este că jucătorii nu plasează piesele aşa cum cere rafinamentul japonez.
Un ultim detaliu de remarcat ar fi coordonatele folosite pentru marcarea piesei furate.
Se spune 5D4, dar e cam ilogic. D este singura coordonată care s-ar potrivi cu locul de unde Rhade ia piesa. Coloana din cîte se vede este 2, iar planul poate fi 1, sau 3 dacă se numără de jos. 5 şi  4 nu prea se lipesc.
Dar deja firul a fost despicat în 8
Aştept sugestii pentru alte filme sau cărţi ce fac referinţă la Go. 🙂
Costel


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Abonează-te

Dacă vrei să fii anunțat pe mail cînd apare un articol nou, Abonează-te

Arhive

Categorii