Brăilago

Brăila, Go, restul se înţelege

RSS 2.0

Semeru, Sen, Sen ai Sen, Sen ban, Sen ni, Sen ni sen, Sensei, Sente

Semeru – A ataca.

Sen – A juca cu negrul în toate partidele. (Modalitate tradițională de a primi handicap pentru o diferență de două ranguri la nivel profesional.) Gobase traduce simplu, negru.

Sen ai Sen – A juca cu negrul în două partide din trei. (Modalitate tradițională de a primi handicap pentru o diferență de un rang la nivel profesional.)

Sen ban – A avea prima mutare. Alta variantă, a juca cu negrul cînd handicapul este egal.

Sen ni – A alterna între a juca cu negrul și a primi două pietre handicap. (Modalitate tradițională de a primi handicap pentru o diferență de trei ranguri la nivel profesional. Pe gobase e diferit, conform acestei surse, sen ni e pentru patru ranguri diferență.)

Sen ni sen – La fel ca sen ni, a alterna între a juca cu negrul și a primi două pietre handicap.

Sensei – Învățător, instructor. Jucătorii profesioniști sînt de regulă apelați ca sensei.

Sente – Inițiativă. A forța adversarul să răspundă Alternativ, starea în care se află un jucător care nu este forțat să răspundă la ultima mutare a adversarului, libertatea de a decide unde să mute în continuare. Este opusul lui gote. (Literal: prima mutare/mutare conducătoare, a juca primul.) O semnificație derivată ar fi avantajul de a muta primul într-o poziție locală. În funcție de context,

  • o mutare poate fi sente, exemplu negru 1 în diagramă. Dacă albul nu mută 2, negrul ucide eliminînd al doilea ochi, deci albul este forțat să răspundă.
  • o poziție poate fi sente. Exemplu în diagramă unde poziția este sente pentru negru, pentru că o mutare acolo amenință să salveze două pietre deci oferă o valoare de patru puncte următoarei mutări, pe cînd o mutare albă doar închide poziția și nu oferă nici o valoare următoarei mutări.
  • un jucător poate avea sente.

În yose în mod normal o poziție sente presupune că un jucător are sente și celălalt răspunde în gote. Dar pozițiile pot fi de mai multe tipuri, de exemplu dublu sente unde ambii jucători au sente dacă mută primul, sente gote, dacă unul are acolo sente, dar celălalt are doar gote dacă mută primul. Un exemplu în diagramă.

Mai există și sente pe dos, care este o mutare care se termină în gote, dar previne un sente advers. exemplu în diagrame,

unde alb 1-3 sînt sente pentru că amenință conectarea pietrei marcate, iar negru 1-3 sînt reverse sente, pentru că previn acel sente de 3 puncte al albului.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Categories: Dicţionar Tags:

Costel


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmează

Abonează-te

Dacă vrei să fii anunțat pe mail cînd apare un articol nou, Abonează-te

Articole recente

Arhive

Categorii