Brăilago

Brăila, Go, restul se înţelege

RSS 2.0

O problemă amuzantă

De fapt nu este o problemă, ci o poziție reală dintr-o partidă pe care am pierdut-o la 7,5 puncte.

Poziția din partidă este cea de mai jos.

Întrebarea ar fi, cum poți omori colțul negru?

Cred că orice jucător de Go ar fi de acord că albul nu are cum omorî acest grup negru. Dar eu, creativ ca întotdeauna, am decis că negrul poate fi omorît dacă joacă primul și alege perfect singurele mutări cu care se poate omorî singur. Zis și făcut.

Fără să mă uit că sînt deja în față, lăcomindu-mă la orice punct, am mutat A, făcînd B mutare forțată, și salvînd punctul de la C. Singura mea analiză a fost, că un atari la D rezultă cu o apărare la C, și cei doi ochi sînt asigurați.

Dar nu asta a fost și opinia adversarului care a așteptat sente și a mutat ca în diagrama următoare.

Situația s-a schimbat considerabil, dar nu dramatic. Cele trei pietre albe nu mai pot fi tăiate, iar un atari la A poate fi urmat de o reducere de libertăți lîngă B, și după captura pietrei albe, o conectare la C aduce albului un mult dorit seki. Care era totuși acceptabil pentru negru, care ar fi cîștigat confortabil cu 12,5 puncte.

Seki putea fi obținut și în alte moduri, cu atari la C, captură, atari la A, conectare la C, și umplerea unei libertăți lîngă B. Dar eu, negrul, am decis că un ko rezolvă situația, ingnorînd faptul că un ko mai trebuie și cîștigat. În consecință am mutat la B.

A rezultat această ultimă diagramă, în care încă nu este totul pierdut după mutarea albă.

  Un atari la D nu permite albului conectarea la E, pentru că un atari la A și conectare la C lasă grupul alb cu o singură libertate.  Tot ce mai poate face albul e să dea atari la C, Negrul nu mai poate salva cele trei piese, dar tot cîștigă partida cu 11,5 puncte.

Chiar și A nu e o mutare total deazastruoasă precum cea aleasă de negru. A îi dă posibilitatea albului să mute la B. Negrul capturează la B, albul capturează la D, și negrul deschide un ko la E.

Dar negrul mută E. Albul capturează, ko. Negrul halucinează încă o dată și dă atari la A, Albul capturează la D și povestea e terminată. A mai urmat gluma unei capturi la C, care nu a fost iertată de Alb. Un fel de snap back.

Deci cei ce vor să piardă o partidă cîștiga pot analiza această poziție și pot vedea cum se face.

Categories: Incepatori, Probleme Tags: ,

Costel


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmează

 

 

 

Abonează-te

Dacă vrei să fii anunțat pe mail cînd apare un articol nou, Abonează-te

Articole recente

Arhive

Categorii