pagina principala
pagina principala
Prezentarea clubului
alb-negru
Turnee
Resurse
Regulile jocului
Link-uri web
credite
  negru & alb Lumea Go
   
 
data publicarii: 10 mai 2009 / actualizat la 08/01/2009
Tengen
Maestrul Lim

Go este imposibil sub regula actuală, pentru că negrul câștigă cu siguranță, jucând prima mutare la Tengen. Nu mai e vorba de Komi, pentru că câștigă foarte bine.

Pentru chinezii antici, precum și pentru profesioniștii japonezi, centrul a rămas Terra Incognita (până astăzi).

Având o mâncărime să înceapă o serie de lupte locale, chinezii i-au pus în prealabil cinci pietre lui Hoshi: „jale de referință” mai degrabă psihice decât geografice. Într-adevăr, Tengenul nu a avut niciun efect strategic.

 
 

5 pietre chinezești plasate la Hoshi.
Negrul începe.

Cât despre japonezi, ei erau logici în felul lor; Hoshi dintr-un colț este prea vag pentru a-l apăra, san-sanul este prea jos, au preferat Komoku sau Takamoku, apoi Shimari sau Kakari, apoi extinderea spre margine ca într-un marș bancroche; adică ordinea jocului pietrelor este colț -> margine -> centru.

Centrul este întotdeauna întunecat ca pe nori. Este necesar să se clarifice caracteristicile lui Tengen. În primul rând, vom examina continuarea mișcării 2 în Hoshi de colț sau pe margine.

 
 
arhetip fuseki (1-2-3-4)

După Tengen 1 al Negrului, Albul are doar două opțiuni: o mișcare de colț sau de margine; este absolut necesar să o confirmăm și să o reafirmăm. Altfel, ne vom face mereu iluzii în altă parte. În general, aceasta înseamnă că posibilitățile de complicații sunt reduse drastic. Înapoi la diagramă.

Dacă negrul joacă 3, albul joacă A sau B sau C. D, E și F nu mai sunt o problemă.

 
 
Smochin. 1 (1-15)

După 15 Albul trebuie să aleagă A sau B.

Dacă Albul joacă A (35 de puncte), Negrul B. Albul nu poate juca tsuke la C pentru a face sabaki (vezi Slide 1).

 
 
dia. 1 (1-51)

 

 
 
Smochin. 2 (1-19)

Pentru a face jocul echilibrat este nevoie de 6 și 8, dar 9-11-13 este un set bun pentru Negru. Jocul este întotdeauna obositor pentru alb.

 
 
Smochin. 3 (1-9)

4 și 5 sunt echivalente. Dacă Albul joacă 6 în 14, Negrul în 6.
Pentru Negru, va fi bine să joace 9, pentru că dacă Albul urmează secvența 9-10-11-12-13-14, Negrul va juca 15. Atunci, Albul este în dilemă pentru că jocul de la 10 la 15 este o umilință intolerabilă.

 
 
Smochin. 4 (1-19)

6, 8, 10, 12 sunt necesare. În mod clar, negrul avansează.

 

 
 
Smochin. 5 (1-19)

Albul nu poate face nimic.

 
 
Smochin. 6 (1-23)

Formația 2-4-6-8 este energică, dar precară. Invazia 9 este severă. Contraatacul alb la 18 ani se dovedește abuziv.

 
 
Fig.7 (1-17)

Acest mod de joc este moderat, dar nicio speranță pentru alb.

Oricine realizează puterea lui Tengen va simți că go este mai puțin complex decât ne-am imagina. Tengen-ul suprimă san-san, Shimari, Keima-Kakari în Hoshi și aproape toți uriașii joseki, în plus, Negrul ia întotdeauna inițiativele.

Toate mișcările de piatră funcționează în jurul Tengenului. Dacă jocul tradițional este scrima, acest nou tip este jocul lung pe cal. Îi vom numi „Ivanhoe”!


Google Traducere

Text original

Contribuie cu o traducere mai buna