De ce C18?
In urma cu ceva ani Codrin parca, ne-a initiat si atras in jocul “offline” “turn based”, mai precis DGS. Intre timp am aflat ca mai e si Little Golem, si It’s your turn, si OGS, si altele. S-a jucat cu fervoare o vreme, apoi au ramas in competitie doar citiva mai activi.
Nu am aflat cit de mult se joaca in alte cluburi, sau cit joaca alti romani pe DGS. Dar aflu ca pe acest server joaca si jucatori de top, nu doar cluburi anchilozate precum cel din Galati. Si acest jucator de top este Dinerchtein.
In partida sa cu Wilby Anon 6D, sgf, joaca cu negrul si pierde cu 2,5 puncte. Aud prima data de Wilby si nici nu ii gasesc numele pe Google sau sensei’s, dar ii tzine piept lui Dinerchtein, ba il si mai bate asa ca cred ca stie ce muta.
Si totusi frunzarind partida imi sare in ochi mutarea 120. Evident, in secvanta de yose albul trebuie sa se apere, si inteleg de ce nu muta la F18. Mutind la C18, economiseste o mutare necesara dupa ce negrul impinge la C17. Dar de ce C18, si nu B18, care e bai buna decit C18 pt ca nu ofera kodate dupa negru A17 alb A18. A17 pare ca face acelasi lucru pentru ca ofera un tempo negrului, dar nu mi se pare atit de sigur ca A18.
Deci, de ce C18?
April 18, 2010 Sunday at 9:45 am
1. Daca albul se apara la B18:
avem 4 kodate-uri, indiferent cine da primul hane la A16/A17
2. Daca albul se apara la C18:
a) daca negrul da primul hane la A17, avem 4 kodate-uri
b) daca albul da primul hane la A16, avem doar 3 kodate-uri
Deci C18 e mai buna decat B18, in cel mai rau caz este acelasi numar de kodate-uri, in cazul favorabil, albul elimina unul dintre kodate-uri.
Aha, am priceput, e mai bun pt faza cind inchide coltul un sente. Eu ma uitasem dor cind il inchide in gote.
Multzam.