Ordinea contează

Ordinea mutărilor contează uneori masiv.
Poziția de mai jos este dintr-o partidă pe care am jucat-o în cadrul Western Server Challenge.
Fiind o partidă bliț, cu doar 12 secunde pe mutare, viteza a contat, și o apărare în teritoriu a rămas neobservată, dar pedepsită prompt.
Aici ca problemă, ai timp la dispoziție cît vrei, deci poți număra punctele și vedea dacă e scorul este strîns sau nu. Apoi poți să te uiți atent dacă trebuie apărat sau nu undeva în teritoriu. După ce ai găsit locul unde trebuie apărat, poți ghici care este secvența care a urmat. De asemeni poți ghici cu ce culoare am jucat eu, și dacă eu am fost cel ce nu s-a apărat, sau cel ce a pedepsit.
Dacă ai analizat poziția, și ai dat un răspuns, poți citi mai departe.
Numărătoarea este simplă și se poate vedea că albul are suficiente puncte în plus pentru a cîștiga. Dar asta numai dacă se apără în teritoriu. Dacă nu o face, negrul are o secvență de cîștig. Și este vorba de tăietura de la E17. Am văzut tăietura, și am văzut că după ce negrul taie, albul poate da atari la D17, negrul se extinde la E16, și după ce albul își întărește poziția cu D sau C18, negrul nu mai poate face nimic. F15 nu merge pentru că e auto atari, și chiar dacă nu ar fi, sînt celelalte trei pietre negre în atari. Nu am apărat, îmi era teamă că partida este la jumătate de punct, și pedeapsa nu s-a lăsat așteptată.
Prima mutare a negrului nu este tăietura, ci atari. Chiar dacă grupul atacat se salvează capturînd cele trei piese negre, mutarea pregătește următorul atari, imparabil, care se întîmplă să fie chiar tăietura. Albul nu se poate apăra. Și chiar dacă s-ar putea apăra, ar urma D17, și cele trei piese de pe latură nu au scăpare.
March 6, 2022 Sunday at 7:41 pm