Cum a afectat Inteligența Artificială jucătorii de Go profesioniști, și nu numai

Oricine știe că Inteligența Artificială a afectat profund lumea Goului. Dar cît de profund și în ce mod? Mai jos avem o analiză a acestui aspect.
Studiul ne-a fost prezentat în (https://programs.sigchi.org/chi/2022/program/content/72034), și adus la cunnoștință de https://www.facebook.com/groups/go.igo.weiqi.baduk/permalink/10160312526336514/
Din nefericire, documentația originală nu e de înțeles, iar prezentarea video este succintă. Pe scurt concluzia este că Inteligența artificială a influențat masiv modul de abordare a jocului și de antrenament, jucătorii de top, și cei mai maturi fiind influențați cel mai mult, iar în ceea ce privește jocul în sine, în deschidere influența este semnificativă, iar în partea de final nu se vede o influență certă. De fapt nu este surprinzător, pentru că în yose lucrurile fiind deja stabilite, forța de calcul a jucătorilor de top este suficientă pentru a găsi cele mai bune variante.
Oricum, chiar și la nivelul meu de SDK, poit spune că am observat o schimbare. Mulți jucători nu mai respectă dezvoltarea clasică a partidei, aceea de a ocupa două colțuri și apoi latura. Cine e ce negrul, de regulă se repede pe un colț advers ignorînd propria latură. Evident, și înainte existau jucători care nu preferau să ia o latură, și intrau ăn lupte locale de la a doua mutare, sau preferau o deschidere încrucișată. Dar acum mult mai rar se vede o latură ocupată cu cea de a treia mutare.
Oricum, studiul pare interesant, și dacă cineva reușește să acceseze materialul original aș fi recunoscător pentru ceva indicații despre cum a reușit.
April 21, 2022 Thursday at 1:17 am