BrăilaGo

Brăila, Go, restul se înţelege

RSS 2.0

AI învinsă iar de amatori?

După știrea recentă din care aflam că invincibilele programe de Go au fost învinse de un amator de top cu ajutorul unui găselnițe interesante, iată că apare altă știre similară.

Dar deși știrea este publicată de o revistă aparent serioasă, Ars Technica, privind la diagrama ce însoțește articolul, înțelegem că redactorii au căzut victime ignoranței în materie de Go.

Nu știu cine i-a păcălit, dar orice jucător de Go va identifica partida ca fiind cîștigată de alb, nu de negru cum se pretinde. Metoda presupusă că ar pute învinge inteligența artificială este în a juca super concentrat într-un colț, unde nu se va mai putea invada, lăsînd programul să ia trei sferturi din tablă unde plutesc cîteva piese negre. Evident, la un moment dat, zicînd pas, și programul va da pas considerînd cele cîteva piese disparate ca fiind prizonieri după cum este evident. Dar un server de Go, insuficient de bine pregătit în materie de scoring, va trata tot teritoriul alb ca fiind neutru, avînd în vedere că mai sînt și pietre negre pe acolo.

Deci ce vedem, nu este o înfrîngere reală, ci simpla inabilitate a inteligenței artificiale de a marca pietrele moarte sau de a respinge rezultatul eronat prin reluarea partidei și capturarea pietrelor.

Chiar și în articol se precizează că nu este o metodă reală de a cîștiga, ci doar un truc. Dar autorii nu realizează că cei păcăliți sînt chiar ei înșiși, pentru că acest truc nu funcționează pe un server real care știe să numere corect punctele de teritoriu.

 

Categories: Diverse Tags:

Costel


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts

Recent Comments