Go prin corespondenţă. Noutăţi
Pentru cei ce au jucat pe Dragon Go Server, dar şi pentru cei ce au apucat să testeze Kaya, există veşti bune.
DGS este pe cale de a introduce o opţiune nouă. Eu o numesc mutări condiţionate. Eu aş numi-o secvenţă propusă. Este o discuţie veche pe DGS, această opţiună fiind propusă de jucători încă de acum opt ani.
S-a discutat mult pe această temă, deşi este evident o chestie simplă. De exemplu dacă tu dai un atari major, şi adversarul are o singură variantă de răspuns, poţi sugera mutarea, şi urmarea dorită de tine. Dacă adversarul decide să joace tenuki, e ca şi cum nu ai fi propus, dar dacă el mută unde ai sugerat, automat aparea urmarea ta, şi astfel se economiseşte o mutare. Sau o secvenţă întreagă dacă secvenţa forţată e mai lungă. Dacă jucătorii obişnuiesc să mute la 2 sau 3 zile, o secvenţă de 5 mutări poate economisi o lună.
De la ideea de mutări forţate probabil au luat şi numele de mutări condiţionate, dar pot fi şi necondiţionate de exemplu în joseki, sau sfîrşit de joc unde ordinea mutărilor este evidentă.
Această funcţie nu este încă implementantă ci este prima pe lista de propuneri de implementare, cu cele mai multe voturi. Jucătorii au posibilitatea de a vota pentru această facilitate sau pentru multe altele printre care un vizualizator ar partidelor online (eu ştiu că se poate asta deşi nu chiar ca într-un editor sgf), turnee round robin, comentarii de partide, turnee ladder, şi încă vreo zece mai mult sau mai puţin interesante.
Dar pentru a vota trebuie să fi terminat cel puţin 5 partide şi să fi fost activ în ultima lună. Deci dacă nu ai mai jucat pe DGS, ar fi o idee să porneşti încă o partidă, şi să votezi pentru implementarea acestei facilităţi.
La alt pol al mapamondului online al Goului Kaya dezvăluie în fine o mult trîmbiţată şi lăudată killer feature, opţiune trăsnet, care nu este altceva decît posibilitatea de a juca prin correspondenţă. Se vede că ideea de a renunţa la noţiunea de offline sau turn based a prins, şi acum se foloseşte termenul de corespondenţă, care este mai potrivit. Astfel, Kaya este primul server hibrid care acceptă partide în timp real cît şi partide prin corespondenţă. Ba mai mult, partidele prin corespondenţă pot avea o desfăşurare reală dacă adversarul este online. Nu am observat o opţiune de a continua prin corespondenţă o partidă în timp real care nu mai poate fi continuată în acest mod.
Partidele prin corespondenţă pot fi lansate la fel ca partidele în timp real, apăsînd butonul pentru partidă nouă, şi apoi tabul dedicat acestui gen de partide unde se pot seta timpul dimensiunea tablei, regulile de joc, şi calitatea partidei, cotată sau la liber.
Al treilea tab este pentru partidele din ligă, momentan fiind doar liga ASR.
Cei ce voiau Kaya dar nu aveau timp pentru partide normale, acum pot folosi acest server, mai ales că numărul de noi conturi oferite este destul de des reînnoit momentan fiind la dispoziţie peste 300 de conturi noi.
ianuarie 1, 2013 marți at 8:08 pm