BrăilaGo

Brăila, Go, restul se înţelege

RSS 2.0

Mutarea divină (2014)

The Divine Move, sau “God’s One Move” (Mutarea lui Dumnezeu), care ar fi titlul original, este un recent film coreean. În afară de informaţiile oferite de IMDB, mai există şi cele de pe CJEntertainment.

Cred că mă pot hazarda să afirm că acest film conţine mai multe scene cu Go decît cele cca 20 de filme prezentate deja în această serie.

Practic Goul este subiectul în jurul căruia se învîrte toată acţiunea filmului. Chiar dacă acest film este unul de acţiune, de mafie, croit după clişeele clasice holywoodiene reţeta conţinînd pariuri, violenţă fizică şi trişori, putînd catalogat ca “film cu bătăi”, singurul film care conţine mai mult Go este probabil Hikaru.

Acţiunea este simplă şi previzibilă. Personajul negativ

îl bagă în spital şi puşcărie pe eroul pozitiv,

iar pe fratele lui în mormînt. Fiindcă Goul este la mare preţ, iar eroul nostru campion pe goban, în cei şapte ani de stat pe banii statului, îl impresionează pe directorul puşcăriei,

ca şi pe bossul puşcăriaşilor,

care îl şi antrenează fizic.

După ce se vede liber, îşi caută echipă, conform reţetei, unu de ici, unu de colo, şi chiar şi din tabăra adversarului, toţi personaje pitoreşti.

Mai întîi îi mătrăşeşte pe gealaţii lui ăla rău, implicaţi în moartea fratelui său, la urmă omorînd şi toată trupa de cotonogari a lu nenea mafiotu,

 

paranteza… măi măi ce aliniaţi sînt meşterii, ca la armată…

în final terminîndu-l şi pe el, nu înainte de a fi el însuşi bătut măr, ba chiar la un  pas de a pierde, conform regulilor nescrise ale acestui tip de acţiune.

După cele povestite pînă acum, este evident, că nu este un film recomandat minorilor, cantitatea de sînge sărit pe pereţi fiind semnificativă.

Se poate spune că e ciudată ideea de pariuri în Go, ştiindu-se că nu se poate sări peste rînd cînd e vorba de rangul de joc, dar avînd în vedere că şi pe la cazinouri, se ştie că jocurile sînt făcute, şi jucătorii tot speră la potul cel mare, plus încercările de a trişa, ideea de pariu în Go este credibilă.

Aş mai remarca un  detaliu, întîlnit doar o singură dată în alt film. Fiind închis o lună la solitar, joacă Go cu vecinul de celulă, pe care nu reuşeşte să îl învingă niciodată.

 

În plus spre disperarea lui constată că respectivul era orb.  Nu mai reţin în ce film am văzut chestia asta, dar eroul păţeşte acelaşi lucru, joacă nu Go ci şah cu vecinul de celulă, tot la solitar, deasemeni nereuşind să îl învingă.

În ceea ce priveşte secvenţele de Go prezentate, nu am avut răbdare să le analizez pe toate, pentru că deşi nu sînt foarte multe, acţiunea fiind preponderentă, nu întotdeauna se vede bine poziţia de pe tablă.

Merită să ne uităm totuşi la această problemă în care eroul mută în punctul 3X1 şi şeful puşcăriei răcneşte în culmea extazului impresionat de mutare.

Da, cred că e un tesuji frumos care salvează grupul negru.

Dar altă poziţie mă nedumereşte. În partida decisivă, se spune că a ieşit viaţă eternă, că poziţia se repetă, după ce negrul sacrifică la A14,

evident indicînd secvenţa alb A17 negru A15, alb A16, negru sacrificînd iar. Dar dacă albul capturează rămîne cu 3 libertăţi şi negrul în damezumari. Poate greşesc, dar prea e clar. Păcat că nu s-au obosit să construiască o poziţie corectă.

Mai este şi poziţia următoare, cu două poziţii precedente care ar putea fi analizată,

dar după chestia cu falsa viaţă eternă chiar nu se merită aprofundarea.

Închei prezentarea acestui film cu imaginea unei partide jucate pe stradă de unul din partenerii lui, orbul.

Costel


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts

Recent Comments