Învață Go asistat digital.
Titlul original este Augmented Reality Go, și nu știu cum să traduc această chestie fără a greși. O traducere directă ar fi realitatea Goului augmentată. traducere care nu spune mai mult decît originalul. Sper că varianta folosită de mine nu e departe de adevăr.
Despre ce e vorba? Despre o nouă metodă de a învăța Go mai lejer de unul singur, asistat de instrumente digitale.
AR, Augmented Reality, realitate augmentată, sau asistată, este un concept nou ce prinde contur. Un exemplu de aplicație AR ar fi un translator automat. Orientezi camera de la smartphone spre textul de tradus, un meniu, un afiș sau orice alt text și aplicația arată automat traducerea în limba aleasă. Alte două exemple, din domeniul amuzamentului, auzi în căști coloana sonoră din Batman, ca și cum te-ai plimba prin Gotham City cînd te deplasezi prin oraș, sau împuști zombi prin propriul cartier în loc de spațiile imaginate de producătorii de astfel de jocuri.
Un japonez, Tetsuo Yamabe a avut el ideea de a alătura acest concept și de practica studiului Goului.
Puteți vedea o prezentare video
Sau pe youtube dacă playerul nu funcționează.
Din păcate se pare că acest asistent nu este disponibil oricui încă, deși programul sursă este oferit gratuit. Din cîte văd din film, este necesară o pereche de ochelari dedicați realității asistate. Sau conform prezentării online, o cameră și un proiector mobil.
Oricum, cei interesați pot citi documentul original al studiului, care deși poate fi citit gratuit, momentan nu îl am la dispoziție accesul fiind gratuit pentru instituții, sau cu plată pentru public, și încă mai am de săpat pentru vedea cum se obține un cont gratuit.
Mai este disponibilă și această prezentare online.
http://www.slideshare.net/beniyama/augmented-reality-go-extending-traditional-game-play-with-interactive-selflearning-support
Un al doilea filmuleț mai relevant.
Din acesta putem vedea că programul are mai multe moduri de lucru, cel de joc, de înregistrare a partidei, de joseki, sau rezolvare de probleme. Apropo de înregistrarea de probleme, și alții au abordat această versiune, cu camera, dar nu am văzut să prindă la public.
O idee de viitor. Aștept să văd că prinde viață.
Alte detalii:
Studiul a fost prezentat la International Conference on Artificial Reality and Telexistence (ICAT 2013), 2013.
Systemul a fost scris în C++ și construit cu
– GTP standard: http://www.lysator.liu.se/~gunnar/gtp/
– Fuego: http://fuego.sourceforge.net/
– Kombilo: http://www.u-go.net/kombilo/
– Kogo’s Joseki Dictionary: http://waterfire.us/joseki.html
– FusekiLibrary: http://fusekilibrary.sourceforge.net/
– ArUco: http://www.uco.es/investiga/grupos/av…
– Boost Library: http://www.boost.org/
– OpenCV: http://opencv.org/
Codul sursă al ARGoTrainer :http://github.com/spchuang/AugmentedR…
December 11, 2013 Wednesday at 5:28 pm