Tsumego Martie la final
Cistigator detasat, Allen Coliban cu doar un raspuns gresit, si o problema fara raspuns.
Kiru locul doi,
si Mátyás Csongor al treilea loc.
Punctele la SGF database vor fi adaugate in curind, deci cine nu are cont e rugat sa isi faca.
http://bookmooch.com/m/inventory/ehomba este locul de unde va puteti alege premiile in carti conform regulamentului. Allen, daca in lista nu e nimic interesant, dar iti doresti un alt titlu pe care nu ai timp sa il cauti, Engleza sau Ro, imi spui si eu fac tot posibilul sa gasesc. Situl unde este prezentata lista, e un site de schimb de carti, si chiar daca nu se gaseste orice, ai sa fii surprins cit de multe carti poti gasi.
Astept deci titlurile dorite. Daca nimic de acolo nu va intereseaza, nu-i bai, cartile sint doar un pretext, importanta a fost participarea. Dar daca va doriti o carte pentru viitoarele concursuri, numiti-o si straduiti-va sa ajungeti iar pe podium 🙂
urmatoarea etapa incepe peste doua zile
Raspunsuri
Problema 1 – F19 era raspunsul vizat, dar s-a dovedit ca mai este o solutie si anume D19.
Am acordat un punct pentru o varianta corecta, doua pt ambele, si 3 pt ambele solutii si un comentariu valabil.
Problema 2 – C2, toti au rezolvat problema. (Later edit, si A2 este raspuns corect, solutie vazuta de Csongor.
Problema 3 – E2 C3, E1 care era mutarea cheie, D2, C2, B2, C1, B1, F1, si cistiga semeai. Doar doua solutii corecte.
Corectura : in loc de C1 trebuie D1. Multumesc lui Viorel Arsinoaia pentru corectura. De remarcat ca acest typo practic elimina cheia probleme si anume tempoul cistigat cu secventza vizata initial.
De fapt nici D2 pt alb nu e inspirat pt ca D1 da cistig de cauza negrului.
problema cu probleme, trebuie sa revin asupra ei
Problema 4 – N19 Un singur raspuns corect. , si albul isi creaza pozitie pt a falsifica ochiul negrului de pe latura de sus si de a nu permite captura pieselor sale inainde de a captura el cele trei pietre din stinga. O capcana involuntara a fost s-a inteles ca albul cistiga salvind pietrele nu si ucigind grupul negru din dreapta
Problema 5 – E15 Varianta a pozitiei clasice numita si crane’s nest. Toate raspunsurile corecte
Problema 6 – Q15 Problema de atentie, si doar 2 raspunsuri corecte. Salvarea piesei izolate in sente este cel mai eficient mod de a trai
Problema 7 – F1 Simplu, toate raspunsurile corecte.
Problema 8 – D2 C2 D1 E1, G1 Un singur raspuns gresit.
Problema 9 – A18 Toate raspunsurile corecte.
Problema 10 – S19, Un singur raspuns gresit.
Problema 11 – A2 B1 F1 D 1 C2 Seki Relativ simplu, un singur raspuns gresit.
Problema 12 – D11 Toate raspunsurile corecte.
Problema 13 – P18 Problema complicata, si felicitari lui Mátyás, pt singurul raspuns corect
Problema 14 – P1 R1 S1 R2 Q1 R2 S3 R1 Q2 o simpla problema de ishi-no-shita, loc pe sub pietre, toate raspunsuri corecte
Problema 15 – A3 inca una simpla, toate raspunsuri corecte.
Problema 16 – B19, A15, si trebuia indicata si urmarea E17, un singur raspuns corect, desi prima mutare a fost vazuta si de ceilalti ce au gresit pe drum.
Problema 17 – Q1 O1 N1 O2 P1 O2 N3 O1 P2 Pe sub pietre iar, toate raspunsurile corecte.
Problema 18 – D7 n-a surprins pe nimeni.
Problema 19 – S15, problema complicata, clasica dintr-o carte veche, dar copiata gresit, si interpretata gresit, cu toate acestea toti au raspuns corect, cu exceptia cistigatorului are desi a vazut ideea, a gresit pe drum secventza.
Problema 20 – T15 sau T13Iarasi dubla solutie, nu vazusem, dar nimeni nu a vazut decit uuna din variante. Prea simpla fiind nimeni nu s-a obosit sa vada mai departe. 🙂
——————————————————————————————————-
Problema nr 20
In aceasta partida care pare de nivel kyu albul este in fatza lejer, si va cistiga contrazicind proverbul care spune ca daca ai cistigat cele patru colturi… ai pierdut partida. Dar evident se joaca pina la ultima suflare, si in consecinta, plonjeaza cu piatra marcata cu triunghi in mijlocul grupului negru din dreapta. Negrul nu mai poate cistiga partida, dar macar poate scapa de umilintza unei infringeri la scor mare, salvind acest grup.
Cum va reusi?
——————————————————————————————————-
Problema nr 19
Grupul negru din dreapta sus era in coma, dar albul in loc sa mute la B pentru a da lovitura de gratie, s-a lacomit si a mutat la A oferind negrului o nesperata sansa.
Dar pentru asta negrul trebuie sa vada continuarea adica “sa stea bine cu ochii”
Cum il poate pedepsi negrul pe alb pt mica lacomie?
——————————————————————————————————-
Problema nr 18
——————————————————————————————————-
Problema nr 17
Este necesara toata secventa de mutari.
——————————————————————————————————-
Problema nr 16
Este necesara toata secventza, mutarile ulterioare fiind importante.
——————————————————————————————————-
Problema nr 15
Nu trebuie sa iasa ko
——————————————————————————————————-
Problema nr 14
O solutie mai spectaculoasa, un concept interesant si destul de dificil de vazut fara sa joci piesele efectiv. Dar cum aici e voie sa te joci cu variantele nu ar trebui sa fie imposibil de rezolvat.
E necesara toata secventza, nu doar prima mutare
——————————————————————————————————-
Problema nr 13
O problema unde albul ar trebui sa fie corean.
Se stie ca stilul de lupta al coreenilor este sa atace un grup pina acesta face 5 ochi.
Aici negrul are spatiu sa faca 3 ochi plus inca un ochi gata facut, asa ca ar cam fi nevoie de un miracol ca albul sa il omoare.
Si totusi, este posibil?
Din moment ce se cere ca albul la mutare sa il ucida pe negru, probabil e posibil. Sau e doar o incercare a autorului de a ne face sa gasim o rezolvare care nu exista? 🙂
——————————————————————————————————-
Problema nr 12
——————————————————————————————————-
Problema nr 11
Albul a indraznit sa parasuteze o piatra in mijlocul grupului negru.
Negrul isi va lua revansa pentru ofensa asta, dar pina la revansa, trebuie sa traiasca. Cum o va face?
——————————————————————————————————-
Problema nr 10
——————————————————————————————————-
Problema nr 9
E necesara toata secventza.
——————————————————————————————————-
Problema nr 8
GnuGo s-a aparat gresit plasind piatra marcata cu un triunghi, si s-a omorit singur. Bineinteles ca sa fie pe deplin mort, negrul trebuia sa dea lovitura decisiva. Deci care este aceasta?
——————————————————————————————————-
Problema nr 7
——————————————————————————————————-
Problema nr 6
——————————————————————————————————-
Problema nr 5
——————————————————————————————————-
Problema nr 4
——————————————————————————————————-
Problema nr 3
Mutarea 2 este importanta
——————————————————————————————————-
Problema nr 2
——————————————————————————————————-
Problema nr 1 .
Nu stiam ce problema sa aleg si in ultima clipa mi-a veni ideea sa pun o problema vazuta pe viu.
Cindva prin 93 cind eram cam in jur de 10 k era un simultan cu doi pro sotz si sotie, si am prins si eu un joc la ea.
Am pierdut dar nu inainte de a o face sa scoata multe mormaituri din alea japoneze. Nu stiu daca erau admirative sau de enervare de ce timpenii puteam inventa, dar la un moment dat se termina partida de alaturi si ea comenteaza prin semne partida pt ca nu stia engleza. Si marca mortaciunile cu palma. Un grup imens de pe un sfert de tabla nu era mort desi ea ii cinta prohodul, si eu ma trezesc sa o contrazic si pun o piesa pe tabla si arat ca era viu negrul fiind la mutare.
Am mai povestit asta pe rgo, ridicind problema daca am fost nepoliticos sau nu intervenind peste comentariul ei.
Ea a scos iar un sunet din ala cum numai ei pot, si a aprobat. Mutarea mea era valabila.
Am refacut problema aici chit ca mai contine doar ideea mutarii nu si pozitia ca atare. Pozitia e total inventata si clar diferita de ceea ce a fost acolo.
Astept raspunsul pe concurs.tsumego at gmail.com
pt comoditate pun si sgf desi ar trebui rezovat doar privind la diagrama
——————————————————————————————————-
Regulamentul concursului tsumego
Visam la un concurs pe DGS pentru incepatori, care sa tina si de promovare, dar am tot visat vreo doi ani pina am aminat sine die.
Am am vrut apoi sa vin macar cu un surogat sub forma unui concurs de probleme.
Si dupa ce am lasat ideea la fermentat doua luni o scot pe taraba.
Nu e ceva pretentios cum doream sa fie cel de pe DGS, ci simplu si amical.
Premiile vor fi mai mult simbolice.
-Carti in limba engleza si romana, (beletristica momentan, in viitor poate si carti de Go)
-Titi ofera puncte pentru Sgf Database
Initial planuiam doar carti in engleza pentru ca in urma cu citiva ani am decis ca o carte este mai fericita cind circula, si am dat drumul in lume tuturor cartilor mele exceptind cartile de capatii, si a celor ce nu le citisem inca. Si lista cu carti de citit fiind fantasy in engleza, in prezent cam asta mai e prezent pe rafturile mele, deci asta pot oferi ca premii.
Acum doua ore cind sortam sa vad ce am citit, ca sa fac o lista si sa vedeti pentru ce premii munciti, aud un ciocanit la geam. Era un vecin care venise sa ma gratuleze cu doua sacose cu carti care nu mai aveau loc pe rafturi si in consecintza au fost trimise la plimbare. Amuzanta coincidentza. Noroc ca nu sint superstitios 🙂
Lista cu titlurile oferite premii poate fi consultata pe net la adresa :
http://bookmooch.com/m/inventory/ehomba
Momentan doar 12 in engleza si 30 in romana, evident carti de anticariat.
Premii vor fi oferite pentru numarul mare de solutii corecte, dar nu numai.
Important, cine lupta in concurs pt o anumita carte, trebuie sa precizeze acest lucru, pentru a o rezerva. Pentru cazul ca cineva isi doreste o carte din lista, si nu vrea sa astepte pina cistiga o etapa, poate solicita sa o cumpere, evident daca nu e deja rezervata de alt concurent.
In principiu cei ce rezolva cele mai multe probleme vor cistiga :
Locul 1: 50 credite Sgf Database, plus trei carti din lista oferita mai sus, sau in cazul cind nu intereseaza nimic de aici, se poate solicita orice carte dorita si pe care eu pot gasi in circulatie in anticariate, sau cluburile online de schimb de carti. E valabil si pt carti romanesti, si carti in engleza. Conditia sa fie o carte format paperback, pina in 500 de pagini, si care sa fie in circulatie deci un pret acceptabil, pentru ca daca e o cartonata de 5 kg, sau o raritate de anticariat… zic pas.
Locul 2: 30 credite Sgf Database, plus doua carti din lista de mai sus.
Locul 3: 20 credite Sgf Database, plus 0 carte din lista de mai sus.
-Concursul este dedicat si rezervat jucatorilor romani cu un rang pina in 4 k, sau pt precizie un Gor mai mic de 1800. Am impus aceasta regula pentru a nu imi lua raspunderea de a arbitra jucatori mai tari decit mine, si sper ca nu se va supara nici unul dintre cei tari ca va fi exclus de la acest mic concurs.
Inscrierea la concurs se face prin abonarea la http://groups.google.com/group/concurs-tsumego plus un mesaj pe adresele de mai jos care sa contina numele complet si link catre profilul EGD in cazul in care acesta exista. Daca nu, atunci virsta si rangul estimat.
De precizat ca google groups e pt o reamintire zilnica, ceea ce e un fel de spam pentru cei consecventi si nu uita sa verifice seara noua problema, deci inregistrarea acolo nu e obligatorie, dar e binevenita
-O etapa a concursului va dura o luna, si va contine 20 de probleme.
-Fiecare problema va fi lansata zilnic la ora 20 in format gif.
-Problema va aparea in acest articol, dar concurentii vor primi si un email de reamintire trimis pe grupul tsumego de la gmail.
-Raspunsul va fi trimis de preferat cit mai repede la adresa de mail
-Prima etapa a inceput 10 Martie 2010
-Alte detalii vor fi adaugate pe masura ce isi vor demonstra utilitatea.
Paranteza pentru organizatorii capabili sa faca lucruri mai serioase. Cine doreste sa preia ideea si sa o ridice la un standard mai ridicat, ma poate contacta pentru a contribui cu sfaturi sau cu ce crede necesar, sau chiar pentru a prelua o etapa sau cite vor sa organizeze. Predarea stafetei se face simplu cu crearea unui cont de admin la grupul google unde sint abonati participantii.
martie 9, 2010 marți at 9:32 pm
Felicitari pentru initiativa, e o idee foarte buna.
O mica observatie: se scrie corect “tsume”, nu “tzume”.
Aproape corecta observatia lu’ asta micu’. Da mai precis se scrie TSUMEGO (intr-un cuvant) 😉
Multzam pt corectura, si pt promptitudine pentru ca am timp sa corectez
costel
E Ok concursul asta, Mirel ne-a deschis apetitul la Ambasador!
Bravo, Costel !!… Sa nu te opresti…
Totusi, noi cand vom vedea rezolvarile?
Pai din moment ce am acceptat ca sa primesc raspunsuri pina la sfirsitul etapei, logic e ca rezolvarile vor aparea la sfirsitul etapei.
Am optat pt varianta asta pt ca sa se poata inscrie in concurs si cei ce nu au apucat sa o faca, sau care se decid mai greu, dar si pt a nu ii pedepsi pe cei ce nu pot raspunde zilnic.
Multumesc pentru concurs, e super, ma tine in forma 🙂 In fiecare zi putin GO nu strica 🙂 Din partea mea cate o problema mai grea din cand in cand nu strica, dar e bine si asa 🙂 Mersi incodata
O sugestie de ordin tehnic: rezolvarile pe care le-ai dat in finalul concursului ar fi util sa apara in dreptul diagramelor, ca sa nu trebuiasca sa defilam in cautarea imaginii dupa fiecare alb E2, negru C2 etc.
Merci!